פרשת בשלח: החילונים הם האלוהים?

ארבע פעמים בפרשת בשלח מתחננים בני ישראל לעזרה – ואלוהים מסייע להם, נלחם עבורם ומפרנס אותם. ליאור טל, ראש המכינה הקדם צבאית "בינה", משווה בין הנסים ההם למציאות כיום וטוען כי הציבור החילוני שעובד ומשלם מסים על מנת שהחרדים יוכלו לקבל דיור, קצבאות ומימון בלי לעבוד הוא כנראה האלוהים החדש

פרשת השבוע (חדשות 2)

החילונים הם האלוהים החדש! כך עולה בבירור מפרשת השבוע. ארבע פעמים בפרשה מתחננים בני ישראל לעזרה. העם מגיע לים ורואה את כל צבא מצרים רודף אחריו.

"וַיִּירְאוּ מְאֹד וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה: וַיֹּאמְרוּ אֶל מֹשֶׁה הַמִבְּלִי אֵין קְבָרִים בְּמִצְרַיִם לְקַחְתָּנוּ לָמוּת בַּמִּדְבָּר מַה זֹּאת עָשִׂיתָ לָּנוּ לְהוֹצִיאָנוּ מִמִּצְרָיִם... טוֹב לָנוּ עֲבֹד אֶת מִצְרַיִם מִמֻּתֵנוּ בַּמִּדְבָּר". אך אל דאגה! הישועה מגיעה מיד- "יְהוָה יִלָּחֵם לָכֶם וְאַתֶּם תַּחֲרִישׁוּן".

אלוהים קורע את הים לשניים ובני ישראל עוברים "בְּתוֹךְ הַיָּם בַּיַּבָּשָׁה וְהַמַּיִם לָהֶם חוֹמָה מִימִינָם וּמִשְּׂמֹאלָם". כשהמצרים מגיעים לים אלוהים סוגר אותו עליהם וחסל סדר צבא מצרים. מאוחר יותר בפרשה תוקף הרעב את בני ישראל.

שוב הם מתלוננים: "כִּי הוֹצֵאתֶם אֹתָנוּ אֶל הַמִּדְבָּר הַזֶּה לְהָמִית אֶת כָּל הַקָּהָל הַזֶּה בָּרָעָב" ושוב אלוהים מציל אותם ומוריד מן מהשמים. התסריט חוזר על עצמו בפרק הבא כאשר העם חושש למות בצמא ושוב צעקות ושוב אלוהים ומשה באים לעזרם ומוציאים מים מהצור. לבסוף מגיעה דרמת עמלק וגם כאן אלוהים מושיע אותם בניסים.

מי שעובד ומי שלומד

מכאן לימדונו חכמינו - אין לך אלוהים אלא מי שנלחם עבור היהודים כשהם מחרישים; אין לך אלוהים אלא מי שמפרנס את היהודים כשהם לא עובדים. נמצאנו למדים - כיום, הציבור החילוני הוא האלוהים.

הציבור החילוני שנלחם, מסתער ונהרג עבור הציבור החרדי בכדי שזה יוכל לשבת ולהחריש בין ספריו. הציבור החילוני שעובד, עמל ומשלם מיסים על מנת שהחרדים יוכלו לקבל דיור, קצבאות ומימון בלי לעבוד הוא כנראה האלוהים החדש.

הזמן להתעורר

אלא שאלוהים מוריד מן לאנשים שלא עובדים לפרנסתם רק במדבר בו אין עבודה. "וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אָכְלוּ אֶת הַמָּן אַרְבָּעִים שָׁנָה עַד בֹּאָם אֶל אֶרֶץ נוֹשָׁבֶת אֶת הַמָּן אָכְלוּ עַד בֹּאָם אֶל קְצֵה אֶרֶץ כְּנָעַן". והנה אנחנו כבר בארץ ואין אלוהים שיוריד מן והחילונים כבר מתחילים ממש להתעצבן.

הפאסיביות והתלות מובנים כשמדובר בעם עבדים שמושלך אל המדבר, אך הם מקוממים במציאות של מדינה ריבונית. ניצול הציבור החילוני עולה שוב לכותרות בשבוע זה בו מבקשת הממשלה להאריך את חוק טל ובו השר אטיאס מעביר קריטריונים לזכאות לדיור שלא כוללים את הניסיון של מבקש הדיור להתפרנס ולהרוויח את לחמו.

הגיע הזמן שהחילונים יתעוררו ויגידו - רוצים שנלחם עבורכם ונוריד לכם מן? בשמחה, אבל מעכשיו אנחנו אלוהים וחכו חכו שתראו איזו תורה מגניבה אנחנו עומדים להביא לכם מסיני.

ליאור טל הוא ראש המכינה הקדם צבאית "בינה" ע"ש לובה אליאב

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת