טופלו בוטוקס - ואושפזו עם פגיעה בראייה

שלוש נשים שעברו טיפולים קוסמטיים באמצעות זריקות בוטוקס פנו לבית החולים "מאיר" בכפר סבא לאחר שסבלו מליקויים בראייה. ב"ישראל היום" דווח כי השלוש התלוננו שהן סובלות מתופעות של ראייה כפולה ומצמוץ יתר, אולם רק לאחר בדיקות מעמיקות אבחן הצוות הרפואי כי מדובר בתופעת לוואי של הטיפול הקוסמטי הנפוץ

"סבלו מראייה כפולה לאחר שטופלו בבוטוקס", (חדשות 2)

נשים רבות המעוניינות לשפר את המראה החיצוני שלהן עושות שימוש בזריקות הבוטוקס למילוי קמטים, אך בדיקה שנערכה לאחרונה העלתה כי בטיפול הנפוץ קיימים מספר סיכונים לא מבוטלים. ב"ישראל היום" דווח כי בשבועות האחרונים טופלו שלוש נשים בבית החולים "מאיר" בכפר סבא לאחר שסבלו מראייה כפולה, שנגרמה ככל הנראה כתוצאה מהטיפול המוכר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בבית החולים ערכו לשלוש הנשים, שהתלוננו כי הן סובלות מהתופעה, בדיקה ארוכה שבסופו העריך הצוות הרפואי כי מדובר בתופעות לוואי הנגרמות כתוצאה מטיפול בזריקות בוטוקס.

החולה הראשונה, בת 55 התלוננה כי היא סובלת מראייה כפולה שהחלה חמישה ימים קודם לכן. לרופאים סיפרה כי כל ניסיון למקד את הראייה גרם לה לבחילה. הצוות הרפואי הבחין בחולשה בשריר העין, ועלה חשש שהיא סובלת ממחלה ניוונית קשה.

במהלך אשפוזה סיפרה האישה כי קיבלה זריקת בוטוקס קוסמטית כשבועיים לפני שפנתה לחדר המיון. הרופאים הסיקו אז שהפרעת הראייה קשורה לחולשה של השריר הישר החיצוני של העין. בנוסף, התלוננה האישה כי לאחר מספר שבועות חלפה התופעה, ככל הנראה בתום השפעת הבוטוקס שהוזרק לה.

"ראייה כפולה - תופעת לוואי משמעותית הנובעת מההזרקה"

בשני מקרים נוספים הגיעו לחדר המיון אישה בת 44 שעברה הזרקה ובת 61 שעברה שטופלה בבוטוקס קוסמטי בכל שלושה חודשים הן פנו לטיפול בשל תופעה של מצמוץ יתר והתלוננו אף הן על ראייה כפולה. גם במקרה זה הבחינו הרופאים בסוף תהליך הבדיקות, כי מדובר בהשפעותיו של הבוטוקס.

השימוש ברעלן הבוטוקס לצורך מילוי קמטים אושר משנת 2002 על ידי ה-FDA לטיפול קוסמטי. יחד עם זאת, רופאי מחלקת העיניים בבית החולים מאיר, הבהירו כי הזרקה באזור הקמטים בזווית העין טומנת בחובה סיכון לעירוב של שרירי העיניים ולראייה כפולה. דבריהם, אפשר לצמצם את הסיכון לתופעת הלוואי על ידי הזרקת בוטוקס עם כמות קטנה יותר של נוזל, ובכך יקטן הסיכוי למעבר של חומר שיפגע בשרירי העין.

"ראייה כפולה לאחר הזרקת בוטוקס היא השפעת לוואי משמעותית, הגורמת להפרעה קשה ומתסכלת בתפקוד. לפיכך חיוני ביותר שתהא מוכרת לרופא המזריק, וחובה ליידע את המטופלים לגבי האפשרות להופעתה," כתבו שירה שין-אופיר ויהושע אלמוג ממחלקת עיניים בביה"ח מאיר, שדיווחו על הנושא בכתב העת "הרפואה" של ההסתדרות הרפואית.